Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(15)
Forma i typ
E-booki
(15)
Autor
Lewicka Monika
(3)
Jakubowicz-Bryx Anna
(2)
Kamyk-Wawryszuk Agnieszka
(2)
Dąbrowska Alicja
(1)
Gerlach Ryszard
(1)
Kruczek Agnieszka
(1)
Kwiecińska Monika
(1)
Mielhorski Robert
(1)
Morzyńska-Wrzosek Beata
(1)
Nawrot-Borowska Monika
(1)
Ossowski Roman
(1)
Pieczywok Andrzej
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Rasmus Anna
(1)
Sobieszczyk Maria
(1)
Tomaszewska Renata
(1)
Trempała Janusz
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
15 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Książka ta opowiada o różnych artystycznych wyobrażeniach i interpretacjach dzieciństwa. O tym, w jaki sposób zostaje ono w poszczególnych inicjatywach twórczych otoczone różnymi kręgami znaczeń, do jakich zamierzeń się je wykorzystuje. To próba zobrazowania i zilustrowania tego, jak myślimy o dzieciństwie jako o zjawisku empirycznym, sądząc, że możemy oddać poprzez dzieło jego własną indywidualną prawdę. Obszerna monografia tematyczna poświęcona różnorodnym obrazom dzieciństwa w literaturze i kulturze (m.in. w karnetach gratulacyjnych, balecie, fotografii, podręcznikach szkolnych) jest wartościową propozycją, interesująco wpisującą się we współczesne odczytania tekstów kultury w duchu children studies.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Na treść publikacji składają się rozważania teoretyczne z obszaru motywów wyboru zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej, drogi do profesjonalizacji i determinantów funkcjonowania nauczyciela w zawodzie, podstawy metodologiczne oraz wyniki i analizy bogatych i rozległych badań własnych. Monografia jest merytorycznie bardzo bogata, dotyczy różnych obszarów funkcjonowania nauczyciela, ucznia w wieku wczesnoszkolnym i studenta przyszłego nauczyciela małego dziecka. Wzbogaca dotychczasowe perspektywy o nowe interesujące konteksty. Z pewnością zainteresuje naukowców zajmujących się edukacją wczesnoszkolną, funkcjonowaniem zawodowym nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, czy studentów pedagogiki i praktyków poszukujących odpowiedzi na zaprezentowane w publikacji zagadnienia. Rekomendowana jest także rodzicom, którzy w obecnym czasie stali się nauczycielami własnych dzieci.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Mistrzostwo w zawodzie nauczyciela stanowi osnowę podjętych w niniejszym opracowaniu zaciekawień i dociekań. Zaprezentowane rozważania dostarczają wiedzy o procesie edukacji oraz o podmiotach edukacji – dziecku, rodzicach i nauczycielu, którzy podejmują konfrontację wobec dylematów wynikających z dynamicznie rozwijającej się rzeczywistości społecznej i bezwzględnie ją rewidują. Zmieniające się wymogi, kierowane wobec współczesnej edukacji, pozwalają snuć w przedkładanej Czytelnikowi monografii refleksje na temat powinności, jakie wymagane są od pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej w teraźniejszości obywatelskiej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Problem tego, jak funkcjonują dzieci z rzadkimi chorobami neurologicznymi, jaka jest ich sytuacja społeczna, w szczególności w kontekście potrzeb i zasobów komunikacyjnych i edukacyjnych, jest stosunkowo słabo rozpoznany empirycznie, szczególnie w naszym kraju. Natomiast osoby z rzadkimi zespołami neurologicznymi stanowią grupę, która wymaga szczególnego wsparcia w celu wyrównania szans w dążeniu do jak najwyższej jakości życia. Efektywne wsparcie powinno być zawsze oparte na zasobach danej jednostki. Rozpoznanie tych zasobów wydaje się zatem kluczowe w osiągnięciu zamierzonych celów, szczególnie w sytuacji dziecka znajdującego się w tak trudnej sytuacji, jaką stanowi rzadka choroba neurologiczna. Autorka podczas swoich badań przeanalizowała funkcjonowanie chorych dzieci w perspektywie ich potrzeb i zasobów, a nie tylko ograniczeń. W ten sposób wypełniła lukę dotyczącą wiedzy o dzieciach z rzadkimi chorobami neurologicznymi w kontekście ich potrzeb i zasobów komunikacyjnych oraz edukacyjnych. Z pewnością z wyników tych badań i analizy wniosków skorzystają zarówno specjaliści, jak i osoby zainteresowane tematem z przyczyn osobistych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W książce przedstawione zostały możliwości logopedy, terapeuty zajęciowego i pedagoga w diagnozie i terapii osób z rzadkimi chorobami genetycznymi. Autorzy prac poruszyli problematykę zaburzeń mowy i komunikacji u dziecka z zespołami: delecji 5p (zespołem Cri du Chat), Klinefeltera, Dravet, Aperta, z rzadką mutacją genetyczną genu FOXP1, z duplikacją chromosomu Xq28, z delecją w 13. chromosomie i z wodogłowiem. Przyjrzeli się zaburzeniom głosu u dziecka po operacji guza pnia mózgu, opóźnionemu rozwojowi mowy u dziecka z podejrzeniem choroby genetycznej, komunikacji wykorzystującej metodę psychodramy u dziecka z głęboką wieloraką niepełnosprawnością. Publikacja znajdzie szerokie grono odbiorców wśród logopedów, psychologów, pedagogów, terapeutów i wszystkich osób zainteresowanych tematyką zaburzeń mowy i komunikacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia będzie z powodzeniem służyć środowisku naukowemu, zainteresowanemu uwarunkowaniami, profilaktyką i redukowaniem przejawów wypalania się w pracy z uczniami. Może być cenną inspiracją dla magistrantów psychologii i pedagogiki badających szkołę zarówno jako środowisko pracy nauczycieli, jak i miejsce kierowania rozwojem uczniów. Praca ma także bezdyskusyjne walory praktyczne. Pokazuje bowiem, jak humor zapobiegać może wypalaniu się w pracy z uczniami. (z recenzji dr hab. Grażyny Poraj, prof. UŁ)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka wpisuje się w dynamicznie rozwijający się nurt pedagogiki rodziny. Podejmuje ważną i aktualną problematykę wymagającą ustawicznych eksploracji. Zawarte w niej artykuły koncentrują uwagę zarówno na różnorodnie pojętych trudnościach i zagrożeniach współczesnej rodziny, jak i wychodzą naprzeciw wyzwaniom i eksponują priorytety na owej drodze.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest próbą ujęcia ważnych i aktualnych dla pedagogiki zagadnień, zwłaszcza zorientowanych na wyzwania współczesnej pedagogiki rodziny, która stanowi kierunek zainteresowań pedagogiki społecznej. Teoretyczny opis przedmiotu badań uzasadnia fakt, iż refleksja nad rodziną wyrasta z bogatej tradycji europejskiej, tu szczególnie odnosząc się do krajowego i anglojęzycznego piśmiennictwa. Przedstawione badania własne umożliwiają reinterpretację znanych pojęć, jak choćby: rodziny, rodzicielstwa i macierzyństwa, a co najważniejsze – inspirują (w świetle przeglądu doniesień ze świata teorii i empirii) próbę konfrontacji wizerunku macierzyństwa jako kategorii wyjaśnianej związkami z satysfakcją z życia czy z trudnościami tzw. wypalenia rodzicielskiego. Przedstawiony materiał może być przyczynkiem do dalszych badań i praktycznego stosowania rozwiązań w zakresie wsparcia współczesnych matek zmagających się z problemami wypalenia macierzyńskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ogromnymi zaletami książki są połączenie perspektywy historycznego i współczesnego spojrzenia na omawianą problematykę, interdyscyplinarne podejście oraz uwzględnianie teoretycznych i empirycznych kontekstów badań. Opublikowane w niej teksty wpisują się w aktualne dyskusje dotyczące przemian roli i zadań rodziny we współczesnym świecie. Uwzględniają tradycyjne i nowoczesne podejście do roli rodziców czy pracującej babci. Wskazują na znaczenie właściwych form komunikacji w rodzinie, kształtowania się więzi między jej członkami czy czynników wpływających na zmiany w postrzeganiu znaczenia rodziny w życiu młodych ludzi. Autorzy podejmują też ważne społecznie wątki edukacji seksualnej dzieci, komunikacji bez przemocy oraz zwracają uwagę na rolę rodziny w kształtowaniu podstaw wychowania estetycznego dzieci.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia wpisuje się w niezmiernie aktualną i ważną ze społecznego punktu widzenia problematykę odnoszącą się do osób z wszelkiego rodzaju uszkodzeniami (w tym fizycznymi i psychicznymi) oraz psychologii rehabilitacyjnej. Jak pisze sam Autor, przesłaniem monografii jest „pomoc tym wszystkim, którzy pragną wesprzeć osoby z uszkodzeniami fizycznymi lub psychicznymi do głębszego zaangażowanego uczestnictwa w życiu różnych wspólnot i poprzez to uczestnictwo realizować podmiotowy sens własnego życia”. Tym, co odróżnia monografię od innych podobnych tematycznie prac, jest zwrócenie uwagi przede wszystkim na problemy osób z niepełnosprawnością w relacjach z otoczeniem. Jest to istotna zmiana w podejściu do osób z niepełnosprawnością.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem niniejszej monografii jest wskazanie najważniejszych przestrzeni edukacji dla bezpieczeństwa człowieka, identyfikacja najważniejszych zagrożeń, wskazanie instytucjonalnego wymiaru edukacji dla bezpieczeństwa, strategii i teorii uczenia się bezpieczeństwa, możliwości eksploracji przestrzeni bezpieczeństwa czy też osadzenia edukacji dla bezpieczeństwa wobec wyzwań społeczeństwa wiedzy i transwersalnych zmian zarówno w wychowaniu, jak i dydaktyce kształcenia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W nowoczesnej edukacji zmierza się do równego traktowania uczniów pełnosprawnych i uczniów z niepełnosprawnościami, dawania tym drugim szans sukcesu, radości ze współdziałania, dzielenia pozytywnych uczuć. Skutki takich działań związane są w dużym stopniu z relacjami interpersonalnymi uczniów z niepełnosprawnościami z ich pełnosprawnymi rówieśnikami, zatem warto je diagnozować, by dawać praktykom edukacyjnym (nauczycielom, wychowawcom, pedagogom szkolnym) wskazówki metodyczne. Książka Izabeli Plieth-Kalinowskiej ma znaczące wartości poznawcze, głównie z teorii wychowania, pośrednio zaś ma wartości metodyczne dla praktyki wychowania i kształcenia szkolnego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Anna Rasmus podjęła się trudnego tematu wypracowania platformy opisu zaburzeń świadomości w oparciu o system ICF, tj. Międzynarodową Klasyfikację Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia […] praca Anny Rasmus odpowiada na istotne zapotrzebowanie, i może mieć potencjalny wpływ na pogłębienie naukowego rozumienia zaburzeń świadomości w zakresie zachowań komunikacyjnych, a także stworzyć platformę pod dalszy rozwój klinicznych metod diagnozy i rehabilitacji tej grupy pacjentów. Z tego względu gorąco rekomenduję publikację pracy o takiej tematyce. (Z recenzji dra hab. Marka Bindera, prof. UJ) …wszelkie prace badawcze dotyczące badania istoty utraty lub obniżonej świadomości oraz diagnozy i terapii osób, które znajdują się w takich stanach należy przyjąć jako ze wszech miar pożyteczne. Do takich prac należy monografia p. dr n. med. Anny Rasmus, stanowiąca nowoczesny, przekrojowy wykład na temat zachowań komunikacyjnych osób w stanie obniżonej świadomości […]. Zamierzeniem Autorki było przezwyciężenie tradycjonalizmu w podejściu do diagnozy osób z ograniczoną świadomością, wyrażającego się m.in. koncentracją nad segregującymi i etykietującymi klasyfikacjami, dalekimi od perspektywy holistycznej. Dopiero przyjęcie takiej perspektywy, łączącej różne podejścia – biologiczne, psychologiczne i społeczne – pozwoliło Autorce na przekroczenie dotychczasowych barier uniemożliwiających choćby minimalne uczestniczenie osób w stanie obniżonej świadomości w kontaktach społecznych. (Z recenzji prof. dr hab. Marii Pąchalskiej)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ze względu na fakt, że organizacja, w tym organizacja rozumiana jako środowisko pracy zawodowej, stanowi złożoną kategorię społeczno-ekonomiczną, w niniejszej książce zaprezentowano retrospekcyjno-perspektywiczne spojrzenie poznawcze jako wprowadzenie do dalszych analiz koncentrujących się na jej współczesnym, pedagogicznym wymiarze. Począwszy od historii pierwszych organizacji kontynuowaliśmy autorskie analizy zgodnie z liniową koncepcją czasu i przyjrzeliśmy się tej część ‘osi czasu’, która dzieje się obecnie, a zatem teraźniejszości. Podjęliśmy próbę scharakteryzowania organizacji w czasach współczesnych czasach cechujących się różnorodnością podmiotów współwystępujących w gospodarce, jak i wielością ich form organizacyjnych oraz koncepcji zarządzania wdrażanych w odpowiedzi na zmienność otoczenia. Czynniki te determinują realizację funkcji pozaprodukcyjnej, która stanowi jeden z głównych obszarów badawczych subdyscypliny pedagogicznej pedagogiki pracy. (…) Funkcjonowanie organizacji w warunkach zmian wymaga ich aktywności w zakresie wspomagania rozwoju kapitału ludzkiego, który tworzą zatrudnieni pracownicy. Ten interesujący problem badawczy został omówiony w drugim tomie zatytułowanym Współczesny wymiar pedagogiczny. (z Posłowia)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest próbą podsumowania poszukiwań badawczych i uogólnieniem ich rezultatów w kluczowych (…) obszarach psychologii rozwoju człowieka. Zawiera rozważania nad ograniczeniami i trudnościami, jakie napotykamy w opisie i wyjaśnieniu złożonych procesów rozwojowych oraz nad możliwościami i kierunkami doskonalenia badań nad zmianą w zachowaniu i rozwoju.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej